Aika kypsyi ja minä vihdoinkin päätin kirjoittaa Sinulle. Päätöksen takana oli tientenkin jotain aivan muuta, niin kuin se yleensä on. Piti tehdä jotain, mikä ei huvittanut. Kai se on jokin suojelumekanismi, joka ei salli minun tehdä sitä, mitä en halua tehdä, vaan tarjoaa muita ideoita siitä, mitä olisi hauskaa tehdä sen epämukavan sijaan. Niin päätin luoda itselleni uuden identiteetin – taas. Tässä hetkessä pitäisi ehkä vähäsen selittää, minulla näet on jo toinen identiteetti. Mutta tämän tulisi olemaan aivan erilainen kun se edellinen. Ainakin toivon niin. Saa nähdä onnistuuko se.

En itseasiassa edes tiedä vielä, mitä haluan kirjoittaa Sinulle. Mutta tarvetta kirjoittaa kyllä on. En kai muuten aloittaisi lainkaan.. Mutta.. ajattelen vaan että ennen kuin kirjoitan jotain, pitäisi päättää minkälaista kieltä käytän. En ole varma. Pitäiskö käyttää yleiskieltä? Vaiko ihan kirjakieltä?? Ja onko sallittua tai oikeaa käyttää murretta? Tämä on muutenkin tärkeä kysymys tämä murre-juttu. Mutta siitä en nyt halua puhua. Oletan että palaan tähän ongelmaan myöhemmin. Koska minulle se oikiasti on ongelma. Voisitko rakas lukija ystävällisesti auttaa minua päättää minkälaisella kielellä kirjoitan. Aika hauska ongelma näin tarinan alussa, eikö niin.

Tässä nyt kaikki. Palataan!

T.

kyra.sisko