Rakas lukija!

Nyt on sitten taas vähän aikaa kirjoittamiseen. Olen nyt ollut kuukauden takaisin kotimaassani. Täsmälleen vuosi sitten olin pohjoisessa. Siellä tutustuin loistaviin ihmisiin ja siellä vietin elämäni parhaan kesän (ainakin tähän saakka). Tuntuu vähän haikealta ja tietenkin on ikävä kavereita. Mutta eiköhän se siitä.

Koitan nyt jokseenkin lyhyesti kertoa uutisia. Uusi käännös on jo kustantamolla (olenkohan maininnut siitä..?), toivottavasti he ovat tyytyväisiä. Olisi ihanaa jos kirja ilmestyisi vuoden loppuun mennessä (niin kuin sopimuksessa lukee) - mutta toisaalta olen tosi iloinen jos se ilmestyykin "vain" puoli vuotta myöhemmin niin kuin se ensimmäinen.

Eilen suoritin koulussa tämän lukukauden viimeisen kokeen (se oli varmasti tähän saakka vaikein) - ei se mitenkään helposti mennyt, sain pahimman mahdollisen numeron ja opettaja oli sitä mieltä, että "olen liian hyvä opiskelija tyytyäkseni niin huonoon numeroon, häh. Selitin opettajalle, että otan kolmosen vastaan ilomielin ja lähden laulelen kotia päin, koska en enää ikinä halua nähdä sitä (siis sitä matskua, ei opettajaa). Se ei kuitenkaan onnistu, sillä kun nyt suoritin tämän periodin kaikki kurssit, syksyllä odottaa iso jatkokoe. Se on suoritettava, muuten lennän koulusta enkä sitä halua. Nyt siis kuukauden kaksi otan vähän rennommin ja sitten alkaa lukeminen.

Tällä viikolla aloitin työt uudessa työpaikassa. Se on tietenkin osa-aikatyösuhde, kun kerran olen opiskelija. Mutta Se vaikkuttaa kivalta ja ensimmäisen viikon jälkeen odotan innolla seuraavaa viikkoa, mikä on minusta ihana juttu. Luulen, että olen todella onnekas, jos saan tehdä sellaista työtä, että maanantaita ajatteleminen ei tunnu ahdistavalta! Toivottavasti tämä minun into kestää. Saa nähdä.

Viime viikonloppuna olin lentokentällä, kun halusin avata minun oman hyppykauden (tosin yli kuukautta muita myöhemmin). Ei valitettavasti onnistunut.. Tuuli oli liian kova enkä minä niin pitkän (yli puoli vuotta) tauon jälkeen uskaltanut ottaa sitä riskiä. Enkä halunnut. Olen liian pieni ja kevyt, joten tuulirajoitukset on minulle jyrkempiä kuin muille. Enkä halua kauden ekan hyppyni aikana taistella tuulta vastaan vaan haluan nauttia siitä. Tänä viikonloppuna en lentokentälle pääse, joten toivon että ensi viikonloppuna sitten!

No, tässä Sulle lyhyesti uutisia, rakas lukija.

terveisin

kyra.sisko