Heips,

no nyt minun sitten pitää itse toimittaa graduni toinen kappale opponentille. Tietääkseni tähän asti laitos aina itse hoiti nämä niitten sisäiset työjaot. Vielä kuukausi sitten kysyin luokkakaverilta jonka kanssa mun piti tehdä päätöskoetta samaan aikaan (ellen olisi jäänyt aikataulusta ja missannut edellisen koepäivän) just tästä opponenttijutusta. "Joo älä siitä huoli, ne toimittaa sen sille itse." Just joo. Ja vielä sama opponentti kaiken kukkuraksi. Eli puoli vuotta sitten oli OK jättää gradut laitokselle niitten toimitettavaksi opponentille, ja nyt yhtäkkiä pitää hoitaa hommat itse!? Mitä v.ttua!? Varsinkin kun hyvin tietävät että sijaitsen saatana vuorten ja merten takana ja näin ollen minun pitää delegoida muita, täysin viattomia mutta tarpeeksi tyhmiä (= liian kilttejä kieltäytymään) ihmisiä, joilla on ihan tapreeksi omiakin huolia, täyttämään laitokseni järjettömiä vaatimuksia.

Ottaa päähän vaan niin paljon oikeasti. Tää on ollut vuosia niin mahdotonta säätöä koko ajan, mitään ei onnistu hoitamaan nopeasti, yksinkertaisesti ja heti - kaikki pitää tehdä kantapään kautta, etanan vauhdilla ja ainakin kolmasti, ennen ku vihdoinkin onnistuu. Kukaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten, kukaan ei tiedä, kuka on vastuussa kyseisestä asiasta, kukaan en uskalla/suostu/viitsi ottaa vastuun omille hartioille, juoksuttavat edestakaisin periaatteella "pois pois minun luota, joku muu saa päättää, kun vaan mun ei tartte olla mistään vastuussa, niin mun ei tarvii perehtyä asiaan eikä ole vaara että teen jotakin väärin". Ja aikaa on kaikilla loputtomiin: virka-aikoja on niukalti eikä niitä noudateta, kukaan ei ole koskaan tavoitettavissa, sähköposteihin vastataan niin kuin ei vastattaisi eikä vastaus koskaan ole lopullinen. ..ttu ihan oikeesti. En jaksa.

Aina sinun,

Kyra Sisko